undefined

Konfirmation i Solvang Kirke

Tilmelding til konfirmation 2025

Klik her for at tilmelde dit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation. MitID benyttes hertil.  Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen.  Vær opmærksom på at vælge Solvang Sogn i tilmeldingen, så det unge menneske kan blive konfirmeret i Solvang Kirke.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller i et andet kristent trossamfund, skal en kopi af dåbsattesten vedhæftes tilmeldingen. Er der spørgsmål til tilmeldingen, så kontakt endelig præsten eller sognekontoret.

Samtidig med tilmeldingen via MitID, ser vi gerne, at konfirmanden bliver tilmeldt på kirkens hjemmeside, hvor der svares på mere praktiske spørgsmål til forberedelsesforløbet. Tilmelding på Solvang Sogns hjemmeside foregår her.

Godt at vide:
For at gå til konfirmationsforberedelse, skal konfirmanden gå i 7. klasse fra sommerferien og frem.
Undervisningen foregår 2 timer pr. uge om eftermiddagen.
Noget af det man får gennem konfirmationsforberedelsen er:

• at få et forhold til Bibelen, trosbekendelsen og Fadervor
  • at lære nogle udvalgte salmer og sange – både gamle og nye
  • samtale om Gud og om tro og om livets store spørgsmål
  • hygge, kammeratskab og boller med pålægschokolade
  • at lære kirken, kirkerummet og kirkens personale at kende, og forhåbentlig få et godt forhold til
  • at deltage i gudstjeneste – både de almindelige og de særlige konfirmandgudstjenester
  • at tage på weekendlejr – med sjov og alvor i en skøn blanding
  • mulighed for at være med i Konfi-klub torsdag aften (frivilligt)

Datoer for konfirmation i Solvang

Søndag den 4. maj 2025
Søndag den 3. maj 2026
Søndag den 2. maj 2027
Søndag den 7. maj 2028
Søndag den 6. maj 2029
Søndag den 5. maj 2030
Som udgangspunkt vil første søndag i maj være den søndag, hvor der vil være konfirmation(er) i Solvang Sogn.
Antallet af konfirmander afgør, om der skal være 1 eller 2 gudstjenester samme dag.

Kontaktoplysninger:

Sognepræst Carsten Kofoed Espersen
Tlf.: 2340 8133
E-mail: ckes@km.dk

Solvang Sognekontor
Remisevej 10
2300 København S
Tlf.: 3259 9162
E-mail: Solvang.Sogn@km.dk

Man er altid velkommen til at tage kontakt, hvis der er spørgsmål til konfirmandtilmelding eller konfirmandforberedelse.