undefined

Til september afholdes der valg til alle menighedsråd i den danske folkekirke, hvilket også gælder Solvang Sogn, hvorfor der afholdes:

Valgforsamling
Tirsdag den 17. september 2024
Kl. 19.00

Få indflydelse på din kirkes liv i fremtiden. Kom og deltag og brug din stemme.

For at kunne stemme skal man bo i Solvang Sogn eller have løst sognebånd til en præst i sognet. Blanketten hertil kan downloades her.

Bemærk - for at kunne stemme og eventuelt stille op som kandidat ved menighedsvalget 2024 i Solvang Sogn, skal blanketten være afleveret til den sognepræst, du vil løse sognebånd til senest 31. august 2024.

Menighedsrådet i Solvang Sogn består fremover af 10 valgte medlemmer og sognets præster. Vi har ansvaret for kirkens aktiviteter samt drift og vedligholdelse af kirken.

Kirkens vision er, at vi vil være kirke for alle, uanset alder og uanset åndelige og sociale baggrunde. Vi søger nye medlemmer, der har modet til at påtage sig de opgaver, der skal løftes.

Hør nuværende formand for Solvang Sogns menighedsråd tanker om hvad det vil sige at være kirke i lokalområdet - se videoen på Solvangs Youtube-kanal.

Der er mere information Menighedsrådsvalget 2024 på den fælles Amagerbro-hjemmeside, der er udarbejdet - læs mere her.

Vel mødt til valgforsamling i Solvang Kirke.

Vigtige datoer

Kontaktoplysninger: